Lets Search ^^

24 June 2011

Meng Kasi / Neuter / Spay kucing anda


Sebut pasal mengkasikan atau memandulkan kucing atau spay atau neuter... ada banyak isu yang dipertikaikan.. tp, pada saya, saya ambil keputusan untuk me neuter kan Heebum dgn memandang pada aspek yang byk positif nye.. :)

sila google sahaja tentang kebaikan meneuter kucing anda.. ada banyakkkkk..
anda boleh baca di SINI, SINI , SINI dan SINI serta banyaaak lagi.. :)
klik sahaja pada link yang telah saya letakkan di atas itu...


kredit gmbr : redmummy.com


hari ini, saya bawa Heebum pergi neuter.. bila sy tengok die sudah tidak lagi menyusukan anaknya, sudah mula on heat dan berbunyi2 untuk mengwan.. saya decide untuk neuter kan hari ni..






perasan tak ada sekor lagi meow kat cage sebelah heebum tu, meow tu pon tgh x sedar.. baru lepas operate neuter mcm heebum jgk :)


oh sangat sadis sebenarnye.. tsk2..

tapi, kuatkan hati sebab semua ini untuk kebaikan heebum jugak...
semoga heebum akan jadi lebih sihat, lebih panjang umur, takde stress2 lagi dan semua2 yang terbaik untuk Heebum..

Eomma luv u syg :)

9 comments:

~SESEMUT~ said...

semoga heebum cepat sembuh.
u buat kat klinik mana?

* HeeBum and HaeBi * said...

sesemut : tenkiu.. :) buat dkt klinik haiwan gov.. kt ipoh

Aziza Shamsudin said...

heebum! saranghae^^ get well soon! unnie will take care of ur babies!

a.m.i.e said...

kt sini xde yg gov nk wat utk kucing betina..sedey..klu nk, kene g private..sah2 sgt mahal..:(

HaNNee said...

yeke mizan? eh.. bleh plak cmtu kan.. sian kucing betina.. cube tnye die yang terdekat kt mne? ade kot.. mcm kt sini.. area bota uma aku xde.. kene g ipoh atau sitiawan.. jauh sket la.. huhu..

a.m.i.e said...

kt sini plg dekat kt segamatlaa..tp private..yg gov segamat tu buat utk kucing jantan aje..:(

apex said...

klau kat klinik gov kne byar jugak ke? klau byar, berapa?heebum sgt comel! sebijik macam kucing saya yg mati 2 tahun lepas.... TT,TT

* HeeBum and HaeBi * said...

Apex : kalau kt gov.. kucing betina rm80.. jntan rm40... huhu.. yeke? xpe.. nnti cari kucing lain wat pengganti ye :)

apex said...

thanks for the info....sekarang menumpang kasih dengan kucing kakak plak....hehehe~